19 Eylül 2009 Cumartesi

Euro Basket 2009- Türkiye

Evet, dünkü Yunanistan maçı ile ilgili kehanetim ne yazık ki tuttu. Ve diğer kehanetlerim de tutmaya devam ediyor. Önce Yunanistan'a 2 sayı farkla yenilen milliler, şimdi de Fransa karşısında ( bir ara 19 sayı önde götürdüğü maçta) mağlup oldu.

Peki neden?

Türkiye hiç bir zaman turnuva takımı ol(a)madı da ondan...

Turnuva takımı olmak oyun disiplininden kopmamakla olur. Büyük önem arz eden maçlarda da, aynı konsantrasyonu göstermekle olur. Serbest atış çizgisinden sayı atmakla olur. Duygusal motivasyonla oynamakla olmaz.

Diyeceksiniz ki, takım üst üste kaç maç yaptı, yorgunluktan tükendi. Slovenya 10 günde bir mi maç oynuyor? Yoksa bizden çok çok iyi bir takım mı? Grupta devirdiğimiz Sırbistan da öyle ....

Hakem hatalarının olası sonuçlarından bahsetmiştim. Hakemler böyle büyük maçlarda bize karşı adil davranmazlar. Sırp hakem da grupta onları yenmemize fena içerlemiş herhalde. Ama alınan mağlubiyetlere bahane olamaz. Sen Yunanistan maçında ribaund alamazsan, takımın en büyük kozu Hidayet, Spanoulis çatır çatır üçlükleri sokarken sadece seyrederse, son dakikaları 5 sayı önde götürdüğün kaybedersen, ayrıca da Fransa maçıda 19 sayıdan maç verip 12 sayıyla yenilirsen,(31 sıfırlık bir seri neredeyse) hiç bir bahanen olamaz. Ben yıllardır Türkiye'yi izliyorum. Önceki yorumumu da bu gözlemlerime dayanarak yaptım. Bu takım oyun disiplininden kolay kopuyor. Şu Nowitzki'si olmayan Almanya bile bizden daha istikrarlı oynadı turnuvada.

Vakit bulsaydım, Fransa maçı öncesi bir yorum daha yazıp bu maçı da 10 sayının üstünde kaybedeceğimizi yazacaktım. Beklenen oldu, ama zaten bir önceki yazımda Türkiye'nin 8. olarak turnuvayı tamamlayacağını yazmış ve Fransa maçını kaybedeceğimizi ima etmiştim. Nitekim maçın bir bölümünü İspanya'yı yendiğimiz maçtaki gibi oynayıp 19 sayı fark açtık, geri kalan bölümünü de Slovenya'ya yenildiğimiz maç gibi oynadık ve fark yedik. Bu inişli çıkışlı grafiğin sonu gelmez. Türkiye'yi artık şampiyonalarda 7.lik 8.lik maçı yapan bir takım olarak görmek istemiyoruz. Ama, demek ki kabul etmemiz lazım, bizim gücümüz bu kadar. Bundan ötesi olmaz. Olursa da 10 yılda bir olur.

2010 Dünya Basketbol Şampiyonası Türkiye'de olacak. Bu turunuvadan da hiç bir şey beklemiyorum. Avrupa'dan gelecek takımlara zaten güç yettiremeyiz. Amerika kıtasından gelecek Brezilya bu kez bizi affetmez. Arjantin'in ABD'nin lafını bile etmiyorum. Yani, 8. olmak başarı sayılıyorsa, saha seyirci ve duygusal motivasyonları da göz önüne aldığımızda belki başarılı oluruz. Ötesini beklemek hayalcilik olur.

Hiç yorum yok: